13 oktober 2015

Stads-jungle en een like-and-win-aktie

Keen on green
Mocht je plannen hebben een eigen bedrijfje te starten, dan is het aan te raden je van anderen te onderscheiden. Nieuwe, hippe winkeltjes schieten in Amsterdam als paddenstoelen uit de grond (net als elders, denk ik). Je zult moeten werken aan een uniek concept (een kattencafé....?); een duidelijke visie en missie én moeten inzetten op 'beleving' en authenticiteit.
Kortom: werk aan de winkel.
 

Uniek concept
Dat is precies wat stadstuinwinkel Wildernis doet. Niet dat de afgelopen mei geopende groene nering eruit springt door een 'te gek' of fancy interieur of zo. Of dat het aanbod zo uniek is (uitzonderingen daargelaten). Nee, dat is niet het geval. (Word ik blasé?). De mogelijkheid om onder het genot van een kopje koffie of thee te beslissen over een eventuele aankoop, is ook vaker vertoond (wel lekkere cappuccino, overigens). En Wildernis is geen bloemist, want voor een vers ruikertje ben je aan het verkeerde adres.


Customer loyalty
Wat zij wél goed doen is de klantenbinding. "Wij zijn op een missie. Amsterdam moet groener". En om dat ideaal te verwezenlijken verkoopt Wildernis kamergroen mét alle bijbehorende spulletjes en artikelen voor tuin of balkon. Uniek zijn de cursussen en workshops over planten, natuur en (stads)tuinieren. Altijd leuk. Gezellig samen knutselen of leren. (Doe mij maar een workshop kokedama maken). Wat ook leuk is, is dat je bij Emma en Mila (de twee eigenaren) vintage/retro bloempotten kunt kopen. Dat is weer eens wat anders dan het gebruikelijke standaard-aanbod. Of laat die dierbare pot van je oma of de, in de Kringloop gescoorde aardenwerken kikker (glazen terrarium, whatever...) oppotten met één van de planten uit de winkel. Voor dat doel staat er een grote emmer met potgrond. Nog een leuke service: buurtbewoners kunnen tegen een kleine borg tuingereedschap lenen.




In the Picture
Een ander sterk punt van Wildernis is dat zij heel slim de publiciteit zoeken. De dames laten flink van zich horen. Ik zie ze overal opduiken. Op de afgelopen VTwonen & Designbeurs verzorgden zij de groenvoorziening in de 'tuin' van het VTwonen huis. Heel groen...
Op de Meet The Blogger Conferentie scoopten Igor en Judith van het succesvolle Urban Jungle Bloggers dat hun online groene platform gaat samenwerken met (.... ja, hoor) Wildernis.

 
Zo doe je dat... jezelf onderscheiden.
Ik wens de doortastende ondernemers heel veel succes toe.
 
Now something completely different... 
 
Like en win
Na afloop van de eerder genoemde Meet The Blogger Conferentie (zie mijn verslag hier), ontving ik maar liefst vijf goodiebags (ik heb mij een ongeluk gesjouwd). Heel fijn en heel leuk. En jij kan meeprofiteren van al die gulheid. Naast de witte Hortensia van Forever & Ever (die lastig op te sturen is) en de Bolia Joy bluetooth speaker (waar ik zoonlief veel plezier mee deed), nog heel veel andere hebbedingetjes.
Wat dan? Nou, een blik Flexa verf in de kleur okergoud (mét bijpassende lampion en lookbook met mooie toepassingen van deze trendkleur van 2016), twee kitchentools uit de nieuwe serie van Brabantia, de blogazine van VTwonen en een hele leuke gadget van Fatboy: een (sier)kussen met 'ingebouwde' kruik. Samen met nog wat andere kleine frutsels maakt dat een leuk pakketje en dat kun jij winnen!.


Wat moet je doen? Like én deel de roomservice13 FB-pagina. Of, als je geen FB hebt, volg mij via Bloglovin' (zie side bar rechts) en laat een reactie achter onder dit bericht. Volgende week maak ik de winnaar bekend.


-X-


Keep up the good work!


Alle foto's: roomservice13.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Back to Top