10 oktober 2015

6 x Stupid

Het is niet goed of het deugd niet...

Dit keer val ik gelijk met de deur in huis. Geen relativerende inleiding om deze boute meningen geleidelijk bij je in te masseren.
Nee, het is gewoonweg  s t o m ! Ik maakte al eerder een stom-post (in navolging op de populaire rubriek in de Linda). En dat beviel heel goed. Iedere keer als ik wenkbrauwen-fronsend loop te stomen, ga ik de boosdoener op deze plek genadeloos aan de schandpaal nagelen :-).
Hou je vast, hier komtie...


Alleen voor hoger opgeleiden
Mijn haren gaan recht overeind staan (da's niet zo moeilijk) als ik het hoor: "puntje, puntje, puntje, alleen voor hoger opgeleiden...". Alleen voor hoger opgeleiden? What the F*? Is dat een aparte bevolkingsgroep of zo? (gevalletje opleidingsdiscriminatie*?).

Centrum
Ik schreef hier eerder dat ik een hekel heb aan het schoonmaken van fruit. Zo'n gedoe. Maar om toch aan de benodigde vitamientjes te komen, kocht ik een voedingssupplement van het merk Centrum. Uiteraard de 'women 50+' (bij de Kruidvat in de aanbieding: twee voor de prijs van één). En wat blijkt? De pillen zijn lila! Lila pillen? Waarom? Zijn het snoepjes of zo? Dus in zo'n bommetje vol met vitaminen en mineralen (van A tot Z!) ook ongevraagde kleurstof.
(En is de mannen-variant dan blauw?).


Advanced technology...
De volgende ergernis stond ook op mijn vorige stom-lijstje, maar is nog steeds een doorn in mijn oog.
Gevolg? Ik heb mijn elektrisch tandenborstel van de week terzijde gelegd. Hoewel uit onderzoek** blijkt dat elektrisch poetsen beter is, verdom ik het nog langer. Na vijf á zes keer poetsen moet dat ding weer zo'n zestien uur opladen. Mijn geavanceerde smartphone doet daar een uurtje over en die kan heel wat meer dan alleen pulserend in mijn mond bewegen. (Hoe smart ook, dát kan mijn telefoon dan weer niet. En nee, ik heb het niet uitgeprobeerd...).


Pop Ups
Hou eens op met die cookies of nieuwsbrief-uitnodigingen midden op mijn laptop-scherm (zonder dat ik de tijd krijg te zien waar ik eigenlijk naar kijk. Zie ook volgend punt).

Spaaractie
Deze ergernis is té lachwekkend. Ken je de Tv-reclame van Mentos? Je weet wel: dat rolletje met van die chemisch gekleurde snoepjes. De marketingbobo's hebben een spaaractie bedacht. (Als ik de actie google, is het eerste wat scherm-breed verschijnt: Mentos More maakt gebruik van cookies. Eerst goedkeuren... Grrrr!). "Als dank dat je voor Mentos kiest, vind je op elke rol die je koopt een unieke code. Elke code is 1 Mentos More-euro waard, goed voor unieke kortingen op de coolste items en dagjes weg".
Hoeveel Mentos moet je achter je kiezen proppen (zie mijn punt over elektrische tandenborstels) om met je gezin een dagje weg te kunnen....?


Beleidsplan-cliché
Tenslotte een nogal lokale Amsterdamse kwestie die bij mij veel wrevel opwekt. Het gaat om de oprichting van een buurt-coöperatie. Het voert hier te ver om alle ins and outs uit de doeken te doen, maar mijn ontstemdheid richt zich op de - te pas en te onpas gebruikte - slogan: bewonersparticipatie! (met uitroepteken). Je wordt ermee doodgegooid. Moet je een projectvoorstel schrijven, laat dan vooral heel vaak dit meestal nikszeggende begrip vallen en met de gevraagde subsidie zit het dan wel snor. "Iedereen moet meedoen": een loos beleidsplan-cliché.
Geneuzel.

Zo!
En morgen gezond weer op...

-X-

Gelukkig zijn het allemaal nogal triviale irritaties (afgezet tegen alle wél belangrijke issues van dit moment).

Ben jij ook ergens een beetje pissig over? Kom maar op met je kwelgeesten.
Waar erger jij je groen en geel aan?


* zie hier de uitspraak van de reclamecodecommissie over deze slogan.
** Volgens de gebits-professor in het Tv-programma Kassa van 3 oktober jl.

Alle foto's: roomservice13.nl
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Back to Top